Nie znamy jeszcze dokładnej daty pojawienia się Volkswagena ID. 3 w naszym salonie. Wiemy, że nowy model trafi do nas w przeciągu kilku tygodni. Aby być na bieżąco z informacjami o ID 3, zachęcamy do zapisania się w poniższym formularzu.
Ponadprzeciętne gabaryty wnętrza były możliwe do osiągnięcia dzięki nowej platformie. MEB, czyli elektryczna platforma opracowana dla całej rodziny modeli ID, pozwala maksymalne rozsunięcie kół i sprawia, że przednie i tylne zwisy ograniczono do minimum. Zestaw akumulatorów zamontowany w podłodze i silnik elektryczny leżący płasko nad tylną osią dały projektantom dużą swobodę w tworzeniu kabiny.
Auto ma 4,26 m długości, czyli mniej więcej tyle co Golf, ale ma aż 12 cm większy rozstaw osi. Skutkiem jest nieprzyzwoicie przestronna kabina.
ID.3 jest pierwszym modelem Volkswagena, w którym obsługa pokładowych urządzeń odbywa się za pomocą pól dotykowych oraz wypowiadania komend głosowych. Producent zrezygnował ze standardowych przycisków. Nawet te na kierownicy są wirtualne. Jedyne prawdziwe przełączniki to te służące do otwierania szyb oraz przycisk świateł awaryjnych poniżej ekranu systemu multimedialnego.
Od chwili debiutu ID.3 dostępne będzie w trzech z trzema pojemnościami akumulatorów – 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Już ten najmniejszy akumulator ma wystarczać do pokonania 330 km. Średni ma zapewniać zasięg 420 km, a największy – do 550 km (według norm WLTP). Auto w podstawowej wersji ma przyspieszać do 100 km/h w 8 sekund i rozpędzać się do 160 km/h. Średni akumulator skraca przyspieszenie o sekundę, a najpojemniejszy – o 2,5 s.
Posiadacze ekskluzywnej edycji specjalnej ID.3 1ST korzystający z naszego serwisu ładowania We Charge będą mogli bezpłatnie ładować auto z publicznych punktów ładowania samochodów przez rok od daty rejestracji i do maksymalnej granicy 2000 kWh. I to na wszystkich stacjach ładowania znajdujących się w aplikacji We Charge, łącznie z siecią IONITY High Power Charging. To ponad 100 tysięcy punktów ładowania w Europie.
Volkswagen będzie oferował domowe "gniazdko wysokiej mocy": opcjonalny system Wallbox. Po zainstalowaniu możesz podłączyć do niego samochód na noc, a rano cieszyć się naładowaną baterią w Twoim ID.3 1ST. Będzie to wygodniejsze niż tankowanie. System Wallbox będzie dostępny w dwóch wersjach, z różną mocą ładowania.